Danisk rdgv Project und tuning.

Problems with the RD? Please post.

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gisling
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Danisk rdgv Project und tuning.

Beitrag von gisling »

Danisk rdgv project from klub yamaha rd 350 danmark.
More: http://yamaha-rd.dk/engelsk/


Jolly moto alu-silencer. / 762.11 Euro.
http://www.50cc.eu

V-Force 3 reads. / $259
http://www.rjatv.com/index.htm

32mm TM Flat slide carbs. / $339.90
http://www.rg500.com/

Dual stage uni air filters. / $29
http://www.rjatv.com/index.htm

Pro design Cool head. 21 ccm dome. / $344.90
http://www.rg500.com/

Pro manifold system with boost bottle. / $150
http://motors.shop.ebay.com/merchant/chariotperformance

Wiseco pro-lite 66mm. / $186
http://www.rjatv.com/index.htm

Zeeltronic (Borut) VCDI-4, CDI-RZ1, PPV-RZ. / 325 euro.
http://www.zeeltronic.com/

Hotrods banshee crank 64 (66) /54 mm/mm. / $439.90
http://www.rjatv.com/index.htm

Pingel Dual Fuel / $60
http://www.rjatv.com/index.htm

Billet vaterpump impeller. / $65
http://www.rjatv.com/index.htm

Heavy Duty Clutch / RJ-ATV item no 3700 4603 7468 / 135$
http://www.rjatv.com/index.htm


BEL-RAY Gear saver transmission olie.




YPVS:

6000: 0%
6500: 14%
7200: 43%
7800: 85%
8100: 94%
8400: 100%


CDI:

RPM / DEG

500 / 17
2000 / 19
3300 / 26
4500 / 28
6000 / 28
9500 / 20
12000 / 6
13000 / 4




32mm MIKUNI TM Flat slide smoothbore carburetor.

jetting:

Main 260,
Pilot 45,
Needle 5FP17,
Needle Jet 389 Q2




RJATV = Excellent service....
http://www.rjatv.com/index.htm



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More: http://www.rd-350.dk/gisling/gisling.htm
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Raphael
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Beitrag von Raphael »

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gisling
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Beitrag von gisling »

My rdgv comes at dyno on Friday, and there must come a photo and sound clips...

:-) Gisling
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Raphael
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Beitrag von Raphael »

nix
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Nödel
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Beitrag von Nödel »

Hallo

Thank´s a lot for the pictures and the instructions !!

Man glaubt es kaum !! Da zeigt doch tatsächlich jemand detailliert was er an seiner RD getunt hat .
Soweit sind ja die meisten Problemzohnen am Zylinder beseitigt , die meiner Meinung nach größere Vergaser und Membranen rechtfertigen . Doch bei 52mm Auslassbreite dürften die Ringe nicht all zu lange halten . Den Abstand zwischen Auslass und Hauptkanal würde ich auch als viel zu knapp einschätzen , da geht wohl einiges an Frischgasen gleich den falschen Weg .
Aber nicht schlecht gemacht 8) . Nur das nötige Kleingeld sollte man schon parat haben .

Gruß Nödel
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Heinz
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Beitrag von Heinz »

Those carburetters are not for aircraft use-you should try to stay close to the road ;-)
Looks really good!

Heinz
Ich glaub, ich werd zu alt für Lenkerstummel unter der Gabelbrücke...
RD350YPVS
RD250LC- wenn ich mal Zeit habe
RD200DX- rostet vor sich hin
BMW F800S
Opel A-Manta- wird wohl in Rente restauriert
Honda XBR 500
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Raphael
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Beitrag von Raphael »

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gisling
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Beitrag von gisling »

This engine will be destroyed after that dyno test, and next year there will come a new project's motor ...

But can get a couple of film clips with sound and rpm my engine.. :smt001


13000rpm og 241km/t



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2-Takt-Sigi
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Beitrag von 2-Takt-Sigi »

Hallo !

Sehr schön, danke.
Zuletzt geändert von 2-Takt-Sigi am Fr 31. Okt 2008, 16:04, insgesamt 1-mal geändert.
Ist der Ruf erst ruiniert, lebt sichs gänzlich ungeniert!
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gisling
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Beitrag von gisling »

:cry:

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Holliheitzer
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Beitrag von Holliheitzer »

Hi gis,

what happend with the engine,whats going wrong?
On your site ich found this (far down):

http://www.rd-350.dk/gisling/motor/motor.htm

Did the rod not get enough oil?

I see this method of measurement at first time (13000rpm og 241km/t).
My TZR 250 have only 42,5 HP at rear wheel, on the "Dyno" it runs 242 KmH without up the wind. Look here:


On the foto the RD 350 have a boostbottle and original head. Did you modify it an than the motor gets a problem?

greets Holli
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Holliheitzer
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Beitrag von Holliheitzer »

@ Sigi,

tu mal hier, ist zwar nicht die beste Wahl aber es hilft:

http://translate.google.de/translate_t#

Gruss Holli
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Nödel
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Beitrag von Nödel »

Hallo

Close the "Boysen-Ports" in the inlet with "J-B Weld" and then chek it again .

Gruß Nödel
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wiba
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Beitrag von wiba »

Hi Dan,
nice engine but less power for all your work.
It could be that the 40mm transferport hight is to small.
The stock hight are 43-44 mm. The 70Hp output were measured at the rear wheel
or as corrected Value (engine power)?
Best regards
wiba
[schild=standard fontcolor=000000 shadowcolor=C0C0C0 shieldshadow=1]tuneup[/schild]
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gisling
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Beitrag von gisling »

I have created 2 engines this year, the one with 26 mm Carb, our standard cylinder head ..

The second with 32 mm Carb and cool head ..

I am almost what to Zeeltronic cdi is not really set up, or there is an error in the box.

I just ran it up the rpm and got
these figures:

1100: 17
2700: 21.8
4400: 30.4
7000: 25.7
8400: 23
9200: 21
10000: 17.6
11100: 13.5

Here is a photo:
[img] http://yamaha-rd.dk/forum1/phpBB2/userp ... e000_1.jpg [/ img]

And a movie so I could see deg v / rpm


It does not use the curve I have deployed ...
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