Danisk rdgv Project und tuning.
Moderatoren: solo, Kilroy, Stefan Philipp (M)
Danisk rdgv Project und tuning.
Danisk rdgv project from klub yamaha rd 350 danmark.
More: http://yamaha-rd.dk/engelsk/
Jolly moto alu-silencer. / 762.11 Euro.
http://www.50cc.eu
V-Force 3 reads. / $259
http://www.rjatv.com/index.htm
32mm TM Flat slide carbs. / $339.90
http://www.rg500.com/
Dual stage uni air filters. / $29
http://www.rjatv.com/index.htm
Pro design Cool head. 21 ccm dome. / $344.90
http://www.rg500.com/
Pro manifold system with boost bottle. / $150
http://motors.shop.ebay.com/merchant/chariotperformance
Wiseco pro-lite 66mm. / $186
http://www.rjatv.com/index.htm
Zeeltronic (Borut) VCDI-4, CDI-RZ1, PPV-RZ. / 325 euro.
http://www.zeeltronic.com/
Hotrods banshee crank 64 (66) /54 mm/mm. / $439.90
http://www.rjatv.com/index.htm
Pingel Dual Fuel / $60
http://www.rjatv.com/index.htm
Billet vaterpump impeller. / $65
http://www.rjatv.com/index.htm
Heavy Duty Clutch / RJ-ATV item no 3700 4603 7468 / 135$
http://www.rjatv.com/index.htm
BEL-RAY Gear saver transmission olie.
YPVS:
6000: 0%
6500: 14%
7200: 43%
7800: 85%
8100: 94%
8400: 100%
CDI:
RPM / DEG
500 / 17
2000 / 19
3300 / 26
4500 / 28
6000 / 28
9500 / 20
12000 / 6
13000 / 4
32mm MIKUNI TM Flat slide smoothbore carburetor.
jetting:
Main 260,
Pilot 45,
Needle 5FP17,
Needle Jet 389 Q2
RJATV = Excellent service....
http://www.rjatv.com/index.htm
More: http://www.rd-350.dk/gisling/gisling.htm
More: http://yamaha-rd.dk/engelsk/
Jolly moto alu-silencer. / 762.11 Euro.
http://www.50cc.eu
V-Force 3 reads. / $259
http://www.rjatv.com/index.htm
32mm TM Flat slide carbs. / $339.90
http://www.rg500.com/
Dual stage uni air filters. / $29
http://www.rjatv.com/index.htm
Pro design Cool head. 21 ccm dome. / $344.90
http://www.rg500.com/
Pro manifold system with boost bottle. / $150
http://motors.shop.ebay.com/merchant/chariotperformance
Wiseco pro-lite 66mm. / $186
http://www.rjatv.com/index.htm
Zeeltronic (Borut) VCDI-4, CDI-RZ1, PPV-RZ. / 325 euro.
http://www.zeeltronic.com/
Hotrods banshee crank 64 (66) /54 mm/mm. / $439.90
http://www.rjatv.com/index.htm
Pingel Dual Fuel / $60
http://www.rjatv.com/index.htm
Billet vaterpump impeller. / $65
http://www.rjatv.com/index.htm
Heavy Duty Clutch / RJ-ATV item no 3700 4603 7468 / 135$
http://www.rjatv.com/index.htm
BEL-RAY Gear saver transmission olie.
YPVS:
6000: 0%
6500: 14%
7200: 43%
7800: 85%
8100: 94%
8400: 100%
CDI:
RPM / DEG
500 / 17
2000 / 19
3300 / 26
4500 / 28
6000 / 28
9500 / 20
12000 / 6
13000 / 4
32mm MIKUNI TM Flat slide smoothbore carburetor.
jetting:
Main 260,
Pilot 45,
Needle 5FP17,
Needle Jet 389 Q2
RJATV = Excellent service....
http://www.rjatv.com/index.htm
More: http://www.rd-350.dk/gisling/gisling.htm
Hallo
Thank´s a lot for the pictures and the instructions !!
Man glaubt es kaum !! Da zeigt doch tatsächlich jemand detailliert was er an seiner RD getunt hat .
Soweit sind ja die meisten Problemzohnen am Zylinder beseitigt , die meiner Meinung nach größere Vergaser und Membranen rechtfertigen . Doch bei 52mm Auslassbreite dürften die Ringe nicht all zu lange halten . Den Abstand zwischen Auslass und Hauptkanal würde ich auch als viel zu knapp einschätzen , da geht wohl einiges an Frischgasen gleich den falschen Weg .
Aber nicht schlecht gemacht . Nur das nötige Kleingeld sollte man schon parat haben .
Gruß Nödel
Thank´s a lot for the pictures and the instructions !!
Man glaubt es kaum !! Da zeigt doch tatsächlich jemand detailliert was er an seiner RD getunt hat .
Soweit sind ja die meisten Problemzohnen am Zylinder beseitigt , die meiner Meinung nach größere Vergaser und Membranen rechtfertigen . Doch bei 52mm Auslassbreite dürften die Ringe nicht all zu lange halten . Den Abstand zwischen Auslass und Hauptkanal würde ich auch als viel zu knapp einschätzen , da geht wohl einiges an Frischgasen gleich den falschen Weg .
Aber nicht schlecht gemacht . Nur das nötige Kleingeld sollte man schon parat haben .
Gruß Nödel
Those carburetters are not for aircraft use-you should try to stay close to the road
Looks really good!
Heinz
Looks really good!
Heinz
Ich glaub, ich werd zu alt für Lenkerstummel unter der Gabelbrücke...
RD350YPVS
RD250LC- wenn ich mal Zeit habe
RD200DX- rostet vor sich hin
BMW F800S
Opel A-Manta- wird wohl in Rente restauriert
Honda XBR 500
RD350YPVS
RD250LC- wenn ich mal Zeit habe
RD200DX- rostet vor sich hin
BMW F800S
Opel A-Manta- wird wohl in Rente restauriert
Honda XBR 500
-
- Beiträge: 4802
- Registriert: So 31. Dez 2006, 14:22
- Wohnort: /Stmk./Österr.
Hallo !
Sehr schön, danke.
Sehr schön, danke.
Zuletzt geändert von 2-Takt-Sigi am Fr 31. Okt 2008, 16:04, insgesamt 1-mal geändert.
Ist der Ruf erst ruiniert, lebt sichs gänzlich ungeniert!
- Holliheitzer
- IG-Mitglied
- Beiträge: 17717
- Registriert: Mi 4. Sep 2002, 01:00
- Wohnort: Frechen
- Kontaktdaten:
Hi gis,
what happend with the engine,whats going wrong?
On your site ich found this (far down):
http://www.rd-350.dk/gisling/motor/motor.htm
Did the rod not get enough oil?
I see this method of measurement at first time (13000rpm og 241km/t).
My TZR 250 have only 42,5 HP at rear wheel, on the "Dyno" it runs 242 KmH without up the wind. Look here:
On the foto the RD 350 have a boostbottle and original head. Did you modify it an than the motor gets a problem?
greets Holli
what happend with the engine,whats going wrong?
On your site ich found this (far down):
http://www.rd-350.dk/gisling/motor/motor.htm
Did the rod not get enough oil?
I see this method of measurement at first time (13000rpm og 241km/t).
My TZR 250 have only 42,5 HP at rear wheel, on the "Dyno" it runs 242 KmH without up the wind. Look here:
On the foto the RD 350 have a boostbottle and original head. Did you modify it an than the motor gets a problem?
greets Holli
- Holliheitzer
- IG-Mitglied
- Beiträge: 17717
- Registriert: Mi 4. Sep 2002, 01:00
- Wohnort: Frechen
- Kontaktdaten:
@ Sigi,
tu mal hier, ist zwar nicht die beste Wahl aber es hilft:
http://translate.google.de/translate_t#
Gruss Holli
tu mal hier, ist zwar nicht die beste Wahl aber es hilft:
http://translate.google.de/translate_t#
Gruss Holli
Hi Dan,
nice engine but less power for all your work.
It could be that the 40mm transferport hight is to small.
The stock hight are 43-44 mm. The 70Hp output were measured at the rear wheel
or as corrected Value (engine power)?
Best regards
wiba
nice engine but less power for all your work.
It could be that the 40mm transferport hight is to small.
The stock hight are 43-44 mm. The 70Hp output were measured at the rear wheel
or as corrected Value (engine power)?
Best regards
wiba
[schild=standard fontcolor=000000 shadowcolor=C0C0C0 shieldshadow=1]tuneup[/schild]
I have created 2 engines this year, the one with 26 mm Carb, our standard cylinder head ..
The second with 32 mm Carb and cool head ..
I am almost what to Zeeltronic cdi is not really set up, or there is an error in the box.
I just ran it up the rpm and got
these figures:
1100: 17
2700: 21.8
4400: 30.4
7000: 25.7
8400: 23
9200: 21
10000: 17.6
11100: 13.5
Here is a photo:
[img] http://yamaha-rd.dk/forum1/phpBB2/userp ... e000_1.jpg [/ img]
And a movie so I could see deg v / rpm
It does not use the curve I have deployed ...
The second with 32 mm Carb and cool head ..
I am almost what to Zeeltronic cdi is not really set up, or there is an error in the box.
I just ran it up the rpm and got
these figures:
1100: 17
2700: 21.8
4400: 30.4
7000: 25.7
8400: 23
9200: 21
10000: 17.6
11100: 13.5
Here is a photo:
[img] http://yamaha-rd.dk/forum1/phpBB2/userp ... e000_1.jpg [/ img]
And a movie so I could see deg v / rpm
It does not use the curve I have deployed ...