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Es gibt Tage, die man eigentlich nicht erleben möchte. Gestern war für mich so ein Tag.
Gestern ist ein guter Freund und ein Forum-Mitglied der ersten Stunde von uns gegangen.
Viel zu früh im Alter von 73 Jahren ist FRIEDEL verstorben und weilt nun nicht mehr unter uns.
Die meisten werden ihn persönlich gekannt und wegen seines einzigartigen Wesens geschätzt haben.
Die, die ihn kannten werden ihn sicher nicht vergessen.

Danisk rdgv Project und tuning.

Problems with the RD? Please post.

Moderatoren: solo, Kilroy, Stefan Philipp (M)

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gisling
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Danisk rdgv Project und tuning.

Beitrag von gisling »

Danisk rdgv project from klub yamaha rd 350 danmark.
More: http://yamaha-rd.dk/engelsk/


Jolly moto alu-silencer. / 762.11 Euro.
http://www.50cc.eu

V-Force 3 reads. / $259
http://www.rjatv.com/index.htm

32mm TM Flat slide carbs. / $339.90
http://www.rg500.com/

Dual stage uni air filters. / $29
http://www.rjatv.com/index.htm

Pro design Cool head. 21 ccm dome. / $344.90
http://www.rg500.com/

Pro manifold system with boost bottle. / $150
http://motors.shop.ebay.com/merchant/chariotperformance

Wiseco pro-lite 66mm. / $186
http://www.rjatv.com/index.htm

Zeeltronic (Borut) VCDI-4, CDI-RZ1, PPV-RZ. / 325 euro.
http://www.zeeltronic.com/

Hotrods banshee crank 64 (66) /54 mm/mm. / $439.90
http://www.rjatv.com/index.htm

Pingel Dual Fuel / $60
http://www.rjatv.com/index.htm

Billet vaterpump impeller. / $65
http://www.rjatv.com/index.htm

Heavy Duty Clutch / RJ-ATV item no 3700 4603 7468 / 135$
http://www.rjatv.com/index.htm


BEL-RAY Gear saver transmission olie.




YPVS:

6000: 0%
6500: 14%
7200: 43%
7800: 85%
8100: 94%
8400: 100%


CDI:

RPM / DEG

500 / 17
2000 / 19
3300 / 26
4500 / 28
6000 / 28
9500 / 20
12000 / 6
13000 / 4




32mm MIKUNI TM Flat slide smoothbore carburetor.

jetting:

Main 260,
Pilot 45,
Needle 5FP17,
Needle Jet 389 Q2




RJATV = Excellent service....
http://www.rjatv.com/index.htm



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More: http://www.rd-350.dk/gisling/gisling.htm
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Raphael
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Beitrag von Raphael »

nix
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gisling
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Beitrag von gisling »

My rdgv comes at dyno on Friday, and there must come a photo and sound clips...

:-) Gisling
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Raphael
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Beitrag von Raphael »

nix
Zuletzt geändert von Raphael am Di 2. Feb 2010, 17:51, insgesamt 1-mal geändert.
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Nödel
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Beitrag von Nödel »

Hallo

Thank´s a lot for the pictures and the instructions !!

Man glaubt es kaum !! Da zeigt doch tatsächlich jemand detailliert was er an seiner RD getunt hat .
Soweit sind ja die meisten Problemzohnen am Zylinder beseitigt , die meiner Meinung nach größere Vergaser und Membranen rechtfertigen . Doch bei 52mm Auslassbreite dürften die Ringe nicht all zu lange halten . Den Abstand zwischen Auslass und Hauptkanal würde ich auch als viel zu knapp einschätzen , da geht wohl einiges an Frischgasen gleich den falschen Weg .
Aber nicht schlecht gemacht 8) . Nur das nötige Kleingeld sollte man schon parat haben .

Gruß Nödel
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Heinz
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Beitrag von Heinz »

Those carburetters are not for aircraft use-you should try to stay close to the road ;-)
Looks really good!

Heinz
Ich glaub, ich werd zu alt für Lenkerstummel unter der Gabelbrücke...
RD350YPVS
RD250LC- wenn ich mal Zeit habe
RD200DX- rostet vor sich hin
BMW F800S
Opel A-Manta- wird wohl in Rente restauriert
Honda XBR 500
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Raphael
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Beitrag von Raphael »

nix
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gisling
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Beitrag von gisling »

This engine will be destroyed after that dyno test, and next year there will come a new project's motor ...

But can get a couple of film clips with sound and rpm my engine.. :smt001


13000rpm og 241km/t



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2-Takt-Sigi
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Beitrag von 2-Takt-Sigi »

Hallo !

Sehr schön, danke.
Zuletzt geändert von 2-Takt-Sigi am Fr 31. Okt 2008, 16:04, insgesamt 1-mal geändert.
Ist der Ruf erst ruiniert, lebt sichs gänzlich ungeniert!
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gisling
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Beitrag von gisling »

:cry:

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Holliheitzer
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Beitrag von Holliheitzer »

Hi gis,

what happend with the engine,whats going wrong?
On your site ich found this (far down):

http://www.rd-350.dk/gisling/motor/motor.htm

Did the rod not get enough oil?

I see this method of measurement at first time (13000rpm og 241km/t).
My TZR 250 have only 42,5 HP at rear wheel, on the "Dyno" it runs 242 KmH without up the wind. Look here:


On the foto the RD 350 have a boostbottle and original head. Did you modify it an than the motor gets a problem?

greets Holli
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Holliheitzer
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Beitrag von Holliheitzer »

@ Sigi,

tu mal hier, ist zwar nicht die beste Wahl aber es hilft:

http://translate.google.de/translate_t#

Gruss Holli
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Nödel
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Beitrag von Nödel »

Hallo

Close the "Boysen-Ports" in the inlet with "J-B Weld" and then chek it again .

Gruß Nödel
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wiba
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Beitrag von wiba »

Hi Dan,
nice engine but less power for all your work.
It could be that the 40mm transferport hight is to small.
The stock hight are 43-44 mm. The 70Hp output were measured at the rear wheel
or as corrected Value (engine power)?
Best regards
wiba
[schild=standard fontcolor=000000 shadowcolor=C0C0C0 shieldshadow=1]tuneup[/schild]
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gisling
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Beitrag von gisling »

I have created 2 engines this year, the one with 26 mm Carb, our standard cylinder head ..

The second with 32 mm Carb and cool head ..

I am almost what to Zeeltronic cdi is not really set up, or there is an error in the box.

I just ran it up the rpm and got
these figures:

1100: 17
2700: 21.8
4400: 30.4
7000: 25.7
8400: 23
9200: 21
10000: 17.6
11100: 13.5

Here is a photo:
[img] http://yamaha-rd.dk/forum1/phpBB2/userp ... e000_1.jpg [/ img]

And a movie so I could see deg v / rpm


It does not use the curve I have deployed ...
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